پشتیبانی از دوربین های IP Camera در HMIهای وینتک

IP Camera از ویژگی های جدید HMI های شرکت Weintek می باشد. HMI ها با استفاده از IP مربوط به دوربین که در شبکه قرار گرفته است، تصویر مربوط به آن را درون HMI و در واقع در Object مربوط به Video In نشان می دهد. لازم به ذکر است که این ویژگی مربوط به سری های XE و eMT می باشد. برای استفاده از این ویژگی باید بخاطر داشت که دوربین می بایست پروتکل ONVIF را پشتیبانی کند که در اکثر دروبین های IP دار وجود دارد. با داشتن این قابلیت، برای دوربین یک آدرس RTSP تعریف می شود(برای هر نوع دوربین متفاوت می باشد) که با وارد کردن این آدرس در Object یاد شده، امکان ارتباط با دوربین و نمایش تصویر آن بر روی HMI فراهم می گردد.


در ادامه با دوبار کلیک کردن بر روی این Object منوی زیر ظاهر می شود:

 

دوربین مورد استفاده در اینجا از نوع HIKVISION می­باشد. برای تنظیمات IP و پروتکل ارتباطی مربوط به این دوربین از نرم افزار SDAPTool استفاده می­شود. همچنین لازم است که برای داشتن آدرس RTSP مورد نیاز، بایستی به آدرس زیر مراجعه شود.

https://www.ispyconnect.com/man.aspx?n=Hikvision#

با مراجعه به این سایت و انتخاب مدل دوربین، می­توان آدرس RTSP را دریافت کرد. همانطور که در شکل بالا ملاحظه می­شود، این آدرس به صورت زیر می­باشد:

admin:1234abcd@192.168.1.64/Streaming/Channels/2

ترتیب وارد کردن این آدرس به این صورت است :

Username:Password@<IP Address>/Streaming/Channels/2

در شکل بالا دو گزینه دیگر نیز قابل انتخاب است؛یکی مربوط به عکس گرفتن از صفحه نمایش Object و دیگری برای کنترل قطع و وصل شدن دروبین در HMI است. در گزینه اول، اگر انتخاب شود، با فعال شدن بیت آدرس مربوطه(LB15)، عکسی با نام YYYYMMDDhhmmss.png بر روی USB Disk ذخیره می­شود.

 

 

در گزینه دوم، اگر انتخاب شود،‌ یک آدرس رجیستر(LW0) برای کنترل قطع یا وصل یا مکث تصویر دریافتی در نظر گرفته می­شود. با صفر یا یک شدن LW0 تصویر قطع یا وصل می­شود و با صفر یا یک شدن LW1 تصویر مکث می­کند یا ادامه می­دهد. توضیحات کلی مربوط به کنترل تصویر نمایشی در جدول زیر آمده است.( آدرس کنترلی LWn است.)

نکات تکمیلی

  • اگر تصویر دریافتی قطع شد، یک بار محتوی آدرس کنترلی را صفر و سپس یک کرده تا ارتباط برقرار گردد. اگر گزینه آدرس کنترلی انتخاب نشده بود، با یک بار تغییر پنجره HMI ارتباط برقرار می­گردد.
  • بهتر است در ابتدای تعریف پروژه، ابعاد Object را با توجه به رزولوشن تصویر دریافتی تنظیم کرد تا بهترین عملکرد HMI ایجاد گردد.
  • تنظیمات زیر برای بهینه ترین حالت عملکردی پیشنهاد می گردد:
  • نمایش دو دوربین بصورت همزمان در HMI امکان پذیر نمی­باشد.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *