ارتباط Master Slave بین HMIهای وینتک

در این بخش به بررسی نحوه اتصال دو HMI از طریق کابل RS485 2W پرداخته می­شود. شمای کلی اتصال به صورت زیر است:

 

در این پیکربندی HMI 1 به صورت Master و HMI 2 به صورت Slave در نظر گرفته می­شود. در ادامه هدف این است که دو HMI را مطابق شکل بالا از طریق پروتکل MODBUS به هم متصل کنیم. HMI 1 از نوع MT8071iE و HMI 2 به صورت MT8101iE می­باشد. PLC نیز از نوع Xinje XC Series می­باشد. حال پیکربندی در Master  و Slave را در ادامه توضیح می­دهیم.

ایجاد پروژه در MASTER HMI

در برنامه مربوط به HMI 1 علاوه بر تعریف یک Local PLC از نوع Xinje بایستی یک Device از نوع Master Slave نیز تعریف شود. این پیکر بندی در شکل زیر نشان داده شده است.

HMI 1 از طریق COM 1 به PLC و از طریق COM 2 به HMI 2 متصل شده است. ارتباط بین PLC و HMI 1 ازنوع RS232 می­باشد.

نکته بسیار مهم:

بایستی تمامی پارامترها در COM های مربوط به HMI 1 و HMI 2 یکسان باشد.

ایجاد پروژه در Slave HMI

در اینجا اتصال از طریق COM 2 برقرار شده است. چون اتصال HMI به PLC از طریق Remote است، بایستی PLC به صورت Remote و البته از نوع Mater Slave انتخاب شود. پیکربندی و تنظیمات به صورت زیر می­باشد. لازم به ذکر است که تنظیمات ارتباطی بایستی با تنظیمات قسمت قبل یکسان باشد.

 

لازم به ذکر است که با ایجاد این پیکربندی، ادرس دهی کلید به صورت عادی همانند آدرس موجود در HMI 1 می­باشد. همانطور که در شکل زیر نشان داده شده به عنوان مثال در این HMI می توان با فشردن کلیدی، خروجی Y0 پی ال سی روشن و خاموش نمود.

 

در نهایت با اتصال این HMI ها به یکدیگر می­توان پیکربندی Master Slave را داشت.

در ادامه مشخصات مربوط به پورتهای دو HMI نشان داده شده است.

با توجه به شکل های بالا، برای ایجاد کابل بایستی پایه های 1 به هم، 2 به هم و 5 به هم وصل شوند و در هر دو سر کابل از Male بایستی استفاده شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *