جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
برای راه اندازی موتورهای BLDC نیازمند درایور هستیم. موتورهای BLDC نسبت به موتورهای القایی حتی موتورهای سه فاز از بهروه بهتر و نسبت گشتاور به وزن بیشتری برخوردارند. بنابراین امروزه استفاده از موتورهای BLDC بسیار شایع شده است. طراحان سیستم برای درایور موتور BLDC نیازمند یک درایور می‌باشند. مین ول سری VFD به عنوان درایور موتور BLDC راونه بازار نمود.
معرفی خانواده VFD یک پلتفرم برای موتورهای BLDC

افزایش بازده مصرف انرژی،امروزه تبدیل به یک مسئله جهانی شده و همگی را به چالش کشده است و برای همه اهمیت دارد. به دلیل مسائل محیط زیستی افزایش دمای زمین و هزینه‌های رو به افزایش انرژی، مردم نیز کمتر از سیستم تهویه مطبوع استفاده میکنند و بابت خرید دستگاه های کم مصرف و با برچسب انرژی هزینه های بیشتری میکنند. بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی (IEA)، موتورهای الکتریکی بیش از ۴۰ درصد از مصرف برق دنیا را مصرف میکنند. با جایگزین کردن موتورهای الکتریکی که بازدهی بالاتری دارند (برای مثال موتورهای دارای درایور فرکانس متغییر VFD)، می‌توان مصرف برق تا یک چهارم کاهش داد. این موضوع منجر به صرفه جویی ۱۰ درصدی در مصرف برق جهانی می‌شود. یکی از راه‌حل‌های مؤثر برای جایگزینی موتورهای القایی سه‌فاز قدیمی، استفاده از موتورهای DC بدون جاروبک یا همان BLDC به همراه درایور کنترل دور VFD می‌باشد. از مزایای موتورهای BLDC نسبت به سایر موتورها می‌توان به مواردی همچون بازدهی بالا،کنترل‌پذیری بهتر (که باعث بهینه‌سازی عملکرد و کارایی سیستم می‌شود) و ضریب توان بالا (در صورت طراحی مدار اصلاح ضریب توان-  PFC ) اشاره کرد.

نقطه ضعف عدم استفاده گسترده از موتورهای BLDC به دلیل ویژگی های کاری آن نیست، بلکه به دلیل پیچیدگی طراحی و هزینه های آن است. شرکت مین ول جهت تسهیل استفاده از موتورهای BLDC و درایور راحت تر موتورهای BLDC، سری محصولات خانواده VFD را راوانه بازار کرد. سری های خانواده VFD دارای مدار داخلی تصحیح ضریب توان، درایور سه فاز 6 سوئیچ IGBT و چندین حسگر داخلی است.

این پلتفرم برای طراحان سیستم‌ها که علاقمند به بکارگیری موتور BLDC می‌باشند، یک مسیر آسان تر فراهم می‌کند. طراحان سیستم می‌توانند روی مسائل مهم تری نظیر طراحی کنترل موتور تمرکز کنند و از قابلیت‌های VFD برای پیاده سازی سایر عملکردهای حیاتی سیستم بهره ببرند.

همانند سایر محصولات استاندارد مین ول، سری ماژول‌های درایو موتور خانواده VFD با قیمت‌های رقابتی در بازار عرضه شده است. برای کاهش بیشتر پیچیدگی طراحی، یک برد کنترل کننده، به همراه یک IC کنترل موتور یکپارچه نیز ارائه شده است. این برد به طراحان، این  امکان را می‌دهد که با سرعت بیشتر سیستم‌ها را از طریق یک رابط کاربری ساده کامپیوتری پیکربندی و طراحی کنند و وظایفی مانند وارد کردن پارامترهای موتور و بررسی نیازهای بار را ساده‌تر کنند.

به عنوان بخشی از تعهد ما به پشتیبانی از مشتریان، تیم خدمات فنی ما کیت نمایش VFD-350-230 را توسعه داده است. این کیت نه تنها قابلیت‌های گسترده VFD را به نمایش می‌گذارد، بلکه به عنوان یک ابزار ارزشمند برای طراحی سایر کاربردهای موتورهای سه‌فاز نیز کاربرد دارد.

مطالب مرتبط

مین ول ایران به عنوان نمایندگی معتبر محصولات مین ول در ایران، حامی حقوق مصرف کنندگان منابع تغذیه با اصالت و با کیفیت می‌باشد. با ...
با توجه به پیشرفت علم و فناوری و گسترش تکنولوژی، منابع تغذیه با توان بالا به دلیل ویژگی‌های بازدهی بالا، تراکم توان زیاد و قابلیت ...
با توجه به کمبود انرژی و افزایش هزینه های انرژی الخصوص برق، نیازمند یک راهکار جامع برای حل این مشکل هستیم. استفاده از انرژی های ...