در گذشته تمرکز شرکت مین ول در ساخت منابع تغذیه ولتاژ ثابت در رنج هایی تا 60VDC بوده است و در صورت نیاز به ولتاژ های بالاتر به مشتریان عزیز شرکت مین ول استفاده از دو یا چند منبع تغذیه به صورت سری و نصب قطعات حفاظتی در مدار سری مابین منابع تغذیه بوده است. استفاده از دو یا چند منبع تغذیه باعث افزایش حجم دستگاه و استفاده و نصب مدارهای حفاظتی باعث سختی کار و در نهایت انصراف از این روش میشد.

حالا شرکت مین ول در گام اول اقدام به تولید یک منبع تغذیه صنعتی با توان 3000W وات و رنج ولتاژی بالا در خروجی یا اصطلاح HIGH VOLTAGE کرده است. هدف از ساخت این منبع تغذیه با توان 3000W وات افزایش کاربردهای ولتاژ بالای DC و تقاضا از شرکت MEANWELL برای ساخت این رنج منبع تغذیه در این سطح ولتاژی بوده است. این منبع تغذیه اولین مدل از نوع منابع تغذیه افزاینده ( افزایش دهنده سطح ولتاژ) بوده است.

CSP-3000 اولین محصول شرکت MEANWELL تایوان با ولتاژ خروجی بالاست. و میتوان ادعا کرد که همانند این محصول را با ویژگی های خاص و ابعاد نمیتوان در برند های دیگر یافت. تولید این محصول مورد استقبال تولید کنندگان و متقاضیان این سطح ولتاژی قرار گرفت، به نحوی که در زمان ساخت و توسعه و تست محصول پیگیر زمان تولید انبوه آن بودند. کیفیت این محصول همانند سایر تولیدات مینول کیفیت بالا و مطابق با تمام استانداردهای صنعتی است.

ولتاژ خروجی در منبع تغذیه CSP-3000 در رنج های 125V ،  250V ، 400V دی سی است . نوع حفاظت اضافه بار یا OVERLOAD از نوع CONSTANT CURRENT LIMIT است. به نحوی که در صورت کشیدن بار بیش از صد در صد توان نامی با کاهش تدریجی ولتاژ به تثبیت جریان خروجی ادامه میدهد. حفاظت اضافه بار با توجه به بالا بودن ولتاژ خروجی به طور دقیق در صد در صد توان نامی تنظیم شده.

استفاده از این تجهیزات برای صنایع لیزر ، جوش و برش لیزری ، جوش ماورا بنفش و صنایع مرکزی مخابرات و یا هر تجهیزی که به ولتاژ DC بالا احتیاج دارد،  طراحی و توصیه شده است.

در منبع تغذیه CSP-3000 سطح ولتاژ و جریان خروجی قابل برنامه ریزی است. به نحوی که با یک منبع ولتاژی متغییر خارجی میتوان سطح ولتاژی را بین 20 تا 120 درصد رنج نامی تغییر داد. همچنین میتوان با یک منبع ولتاژی متغییر خارجی جریان خروجی منبع تغذیه مین ول مدل CSP-3000 را از 0 تا 100 درصد برنامه ریزی کرد. علاوه بر منبع ولتاژی خارجی متغییر میتوان از یک تولید کننده PWM نیز با توانایی تولید 500Hz تا 1KHz استفاده کرد.

یکی از ویژگی های منبع تغذیه CSP-3000 استفاده همزمان سه دستگاه به طور همزمان و به صورت موازی PARALLEL است. این اتصال به منظور افزایش جریان خروجی تا سه برابر و داشتن توان 9000 وات مناسب است. همچنین میتوان از یک برق ورودی سه فاز برای استفاده سه دستگاه به طور همزمان استفاده نمود.

کنترل برای خاموش/ روشن کردن منبع تغذیه CSP-3000 ، پاور اضافه کم توان برای استفاده از ویژگی های کنترلی و سیگنال های ارتباطی ، کمک شایانی به نصب و راه اندازی سریع در هر کاربردی را دارد.

ویژگی ها :

رنج ولتاژ ورودی برق AC تکفاز از 264-180 ولت

مدار قدرتمند اصلاح ضریب قدرت PFC

بازده بالای منبع تغذیه تا 93%

فن داخلی و دائم کار با هفت مرحله سرعت فن

قابلیت برنامه ریزی و کنترل ولتاژ و جریان خروجی

توانایی عملکرد موازی تا سه دستگاه 9000 وات

کنترل از راه دور و ریموت – سیگنال وضعیت خروجی ولتاژ DC

منبع ولتاژ 12 ولت 0.4 آمپر برای نصب راحت و استفاده در مدارهای کنترلی

حفاظت های اتصال کوتاه – حفاظت در برابر اضافه بار – حفاظت در برابر اضافه ولتاژ و حفاظت دمایی

دریافت فایل PDF