منبع تغذیه hdr مین ول

معرفی خانواده منبع تغذیه ریلی سری HDR مینول MEAN WELL

معرفی منبع تغذیه ریلی HDR-15/30/60/100 مینول

سری جدید منبع تغذیه های ریلی در توانهای 15، 30، 60 و 100 وات ساخته شده است. اولین نسل از سری منبع تغذیه های ریلی بدنه پلاستیکی پله ای که به طور گسترده در صنایع اتوماسیون خانگی، لوازم برقی خانگی و اداری بخاطر ویژگی منحصر فرد طراحی مدار ایزولاسیون ورودی دستگاه که منطبق بر کلاس II میباشد. ایزولاسیون کلاس II به طرحی  گفته میشود که منبع تغذیه یا مدار در قسمت ورودی نیازی به اتصال و استفاده از سیم اتصال به زمین (گراند یا ارت) را ندارد.

هدف ازساخت این سری از منبع تغذیه های ریلی درخواست بسیار بالای مشتریان همیشگی شرکت مین ول به منظور تولید منبع تغذیه ریلی کلاس II در ابعاد کوچکتر و اصطلاحا مینیاتوری و بالابردن بازده آنها میباشد. از این رو شرکت مین ول شروع به توسعه و ساخت سری منبع تغذیه سری ریلی با نام HDR کرد.در آغاز سال 2017 تست های این سری با موفقیت انجام شد و شرکت مین ول موفق به پاس کردن تمامی استانداردهای کیفی و سلامتی از اتحادیه اروپا شد.

تولید انبوه این سری از پاورهای سوییچینگ ریلی در توانهای پانزده، سی ،شصت و صد وات با خروجی های ولتاژ5،12،15،24 و 48 ولتی از ابتدای سال میلادی شروع و هم اکنون به تولید انبوه رسیده است.

ویژگی های خانواده HDR

طراحی مدار ورودی در منبع تغذیه های سری HDR براساس استاندارد کلاس II است. تجهیزاتی که این استاندارد در مدار ورودی خود تعبیه میکنند در قسمت برق AC نیازی به اتصال سیم اتصال زمین (به اصطلاح مختلف ارت یا گراند) ندارد و این مدارها مجهز به مدار ایزولاسیون داخلی تا 1500 ولت است. بنابراین منبع تغذیه های سری HDR موفق به کسب نشان  کار عالی، بازده بالا با مصرف حداقلی یا به اصطلاح LPS(Limited Power Source) گردیده است. این قابلیت همچنین سبب دریافت سطح A در پاس کردن قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا در آزمایشات هارمونی های جریانی استاندارد EN61000-3-2 شده است.

از دیگر ویژگی های منبع تغذیه های سری HDR بدنه پلاستیکی با قابلیت انتقال گرما ، ورودی برق یونیورسال از 85 الی 264  ولت و  ACودر صورت درخواست مصرف کننده تا 277 ولت AC قابل ساخت میباشد. از این رو منبع تغذیه های سری HDR استاندارد EN43880 اتحادیه اروپا را به دست آورده است.

دمای کارکرد منبع تغذیه های سری HDR از منفی 30 تا 70 درجه سلسیوس و مصرف داخلی آن در کمتر از 0.3 وات در صورت نبود بار است، از این رو راندمان 91 درصدی برای منبع تغذیه های سری HDR به دست آمده است.

یکی از مشکلات پاورهای ریلی محدودیت در تنظیم ولتاژ خروجی است که این ضعف در منبع تغذیه های سری HDR به طور کامل برطرف شده است و ولتاژ خروجی آنها تا بیشتر از ده درصد ولتاژ نامی دستگاه قابل تنظیم است.

از دیگر استانداردهای سلامت که سری HDR موفق به دریافت آن شد میتوان به  UL60950-1 و UL508 و EN61558-2-16 اشاره کرد.

ویژگی ها :

  • ورودی برق یونیورسال از 85 الی 264 ولت و قابلیت مدیفای آن تا 277 ولت در صورت درخواست متقاضی
  • طراحی ایزولاسیون مدار ورودی مطابق کلاس II ، پوشش استاندارد LPS(Limited Power Source)
  • بازده بالای 90 درصدی، مصرف بدون بار منبع تغذیه بدون بار کمتر از 0.3 وات، DC OK LED
  • پوشش رنج متنوع ولتاژ خروجی DC با قابلیت تنظیم تا بیشتر از ده درصد ولتاژ نامی آن
  • حفاظت های کامل مدار در ورودی، حفاظت در برابر اتصال کوتاه، حفاظت در برابر اضافه بار و اضافه ولتاژ
  • دریافت استانداردهای کامل هارمونی جریانی و همچنین Safety Standard اتحادیه اروپا و آمریکا
  • قابل نصب بر روی ریل های صنعتی با استاندارد TS-35/7.5 و TS-35/15
  • سه سال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش

کاربرد منبع تغذیه خانواده HDR

به طور قطع میتوان پیش بینی و حتی ادعا کرد که منبع تغذیه های سری HDR به زودی اولین انتخاب مصرف کنندگان و طراحان در اپلیکیشن های اتوماسیون خانگی و اداری، لوازم خانگی برقی، سیستم های کنترل صنعتی و دستگاههای الکتریکی را به خود اختصاص میدهد. منبع تغذیه های سری HDR این قابلیت را تا حد زیادی به خاطرابعاد مینیاتوری آن و وجود ایزولاسیون کلاس II در مدار ورودی AC و عدم نیاز به اتصال زمین و پوشش کامل رنج ولتاژهای خروجی متنوع با بالاترین استانداردها و بازده بالای 91 درصدی و از همه مهمتر قیمت رقابتی آن نسبت به منبع تغذیه های سری قدیمی DR و حتی سازندگان دیگر است.

مثال کاربردی خانواده HDR در تابلو برق مسکونی

مثال کاربردی خانواده HDR در تابلو برق مسکونی

کاربرد خانواده HDR در پنل کنترل خانگی

کاربرد خانواده HDR در پنل کنترل خانگی

فایل ها

مشخصات فنی منبع تغذیه های خانواده HDR
HDR-100HDR-60HDR-30HDR-15
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *