تفاوت بین روش های نوردهی 1-10 ولت و یا 0-10 ولت مستقیم در درایورهای LED

1-10 ولت مستقیم:

درایورهای LED شرکت MEANWELL، به­ منظور تطبیق با نیازهای کنترلی ، عملکرد  تنظیم نور ارائه در طراحی های درایورهای خود در نظر گرفته است. درایور LED، جریان خروجی خود را بر اساس سه سیگنال مختلف ورودی یا تنظیمات که شامل 1-10 ولت مستقیم، PWM، و مقاومت قابل تنظیم 100 تغییر می­دهد.

سیگنال PWM، و مقاومت متغیر بسیار ساده و خارج از محدوده این مقاله می­باشد. اصل نوردهی 1-10 ولت مستقیم، یک روش ساده برای توصیف خروجی درایور فول (100%) می­باشد یعنی در شرایطی که سیگنال تنظیم نور 10  ولت باشد سطح خروجی  ولتاژ درایور 100 % و زمانی که  سیگنال تنظیم نور اتصال باز باشد سطح خروجی بر روی 10% تنظیم می­شود. 100% و10%  به­ ترتیب حدقل و حداکثر سطح درایور است. میزان پاسخ سیگنال تنظیم نور در شکل زیر نشان داده ­شده ­­است.  جریان 0.1 میلی ­آمپر از منبع خارج از سیم LED درایور تامین می­شود و بنابراین برای کاربردهای دیمر الکترونیکی پسیو مطلوب می­باشد. از طرف دیگر امکان استفاده از نوع دیمر اکتیو به منظور کنترل خروجی درایور LED، وجود دارد. وضعیت خروجی هنگامی که سیگنال تنظیم نور کمتر از 1 ولت باشد و یا حتی در صورت اتصالی سیم­های مربوط به این سیگنال، تضمین نمی­شود در این حالت نور LED های ماژول ممکن است به طور کامل قطع شده باشد و یا اینکه اندکی نوردهی داشته باشند. در چنین حالتی نیاز به قطع کامل درایور جهت جلوگیری از نشتی جریان و تولید نور مشهود است، به این صورت که سوییچ قطع و وصل قابل کنترلی در ورودی برق منبع تغذیه سوییچینگ قرار بگیرد.


[1] Direct Current (DC)


 

0-10 ولت مستقیم:

ولتاژ 0-10 ولت مستقیم به عنوان دومین نسل از سه نسل از روش های نوردهی در نظرگرفته می­شود. PWM و مقاومت نوردهی   100 مشابه نسل اول هستند. تفاوت بین 0-10 ولت مستقیم و 1-10 ولت مستقیم در اینجا توضیح داده می­شود.

سطح حداکثر در مورد سیگنال تنظیم نور با شرایط 10 ولت ورودی و یا باز بودن سیم­های آن همچنان 100% است. همچنین سطح حداقل برای 0-10 ولت مستقیم در شرایطی که سیگنال ورودی 57/0 ولت باشد، 7/5 % می­باشد. درصورتی که ولتاژ ورودی دیمر کمتر از 57/0 ولت باشد و یا کاربر سیم­های مربوط به سیگنال تنظیم نور را اتصال­ کوتاه کرده باشد، درایور LED جریان خروجی که منجر به تشکیل نوری در خروجی ماژولLED نشود، را قطع می­کند. پاسخ نوردهی به ولتاژهای مختلف در شکل زیر نشان داده­ شده است.

 

خلاصه:

0-10 ولت مستقیم به عنوان دومین نسل از روش­های نوردهی در نظر گرفته می­شود که شامل حداقل سطح سیگنال تنظیم نور یعنی 7/5% و سطح خروجی 0 می­باشد (خروجی به­طور کامل قطع تضمین می­شود) درشرایطی که سیگنال ورودی کمتر از 57/0 ولت باشد. جدول زیر این مقایسه را نشان می­دهد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *